Nejstarší zobrazení drážních objektů. Dřevěná kantýna při stavbě dráhy ve Veselí roku 1886. Kresba Ludvíka Ehrenhafta. (z archivu Oldřicha Gajdoruse)
Jedna ze starších a krásných fotek veselského nádraží (před rokem 1890). Budova nesla č. 543
č. 543/699, Nádražní budova
1890 a) Emerich Golischek (*30.5.1850, Žatec, +1894), při státní dráze, přednosta stanice, obchod kamenným uhlem, manželka Henrieta (*1854), tchýně Henrieta Gläser *1830, syn Hubert (*30.9.1863), pokladník, služka z Tasova Antonie Mrkvova *1867
b) Eduard Schneider (*3.12.1854, Brno), dohlížitel dráhy
1900 Richard Vosibar *1863, přednosta stanice, manželka Antonie *1874 (roz. Šťastná), dcera Olga (*1904)
1910 František Houdek (*1870), přednosta stanice
1921 Nové č. 699, nádraží
a) František Grydil (*1874, Vejšovice), inspektor a přednosta dopravního úřadu, manželka Marie (*1878), Marie Brožová (*1896), služka
b) Václav Písařík (*1870, Veltrusy), staniční pokladník, manželka Františka (*1877, Veselí), dcera Františka (*13.6.1909)
1930 František Zdráhal (*1889), hostinský, manželka Alžběta
V noci dne 12. 1. 1932, odcizil neznámý pachatel nájemci hostince z výčepní místnosti:
3 l slivovice........................ 108,-Kč
kuřivo za ............................ 300,-Kč
náprsní koženou tašku....... 160,-Kč
zánovní peněženku koženou 60,-Kč
ubrus.................................... 30,-Kč
Z výkladní skříně, která se otvírá z hostince:
1 větší láhev likéru.............. 30,-Kč
2 menší lahve likéru............ 36,-Kč
Z kuchyně hostince:
50 kusů vajec........................ 40,-Kč
3 kg pražené kávy zrnkové... 156,-Kč
Úhrnem................. 920,-Kč
Krádež zjistila služebná Marie Kovárníková, 18 roků stará, když ráno počala uklízet hostinské místnosti. Při tom zpozorovala, že jest vnitřní okno úplně otevřeno, kdežto vnější okno jest pouze přivřeno. V kuchyni hostince kuchařka Anna Hálková zpozorovala krádež zrnkové kávy a vajec. Po celou noc ponechali manželé Zdráhalovi v kuchyni psa a nikdo prý jej v noci štěkati neslyšel. Číšník Jan Salvat udal, že dne 11.1. 1932 kol 23 hodiny, když hostinskou místnost uzavíral, že se nepřesvědčil zda jsou okna hostince uzavřená.
Jak šetřením na místě bylo zjištěno, neznámý pachatel zanechal postavenou židli před vraty z venku hostince Zdráhala ve Veselí nad Moravou, která byla odcizena téže noci v bufetu Josefa Loveckého ve Veselí, v blízkosti hostince Zdráhala. Mimo toho byly znatelné oděrky stěny a také římsy pod oknem které bylo neuzavřené.
Veškeré dosud zavedené pátrání bylo bez výsledku.
Velitel stanice vrch. strážmistr Skýpala
Před rokem 1901. Vlevo nádraží, vpravo depo, 8 kolejí
Zprava vodárenská věž
Na tomto snímku sklizně řepy je nejcennější pozadí. Zleva budova nádraží a za ní depo, dvě budovy ubikací vlakového mužstva a vodojem kombinovaný, v přízemí zděný, v poschodí dřevěný.
V pozadí vpravo vidíme kombinovaný zděný a dřevěný vodojem
Vedle nádraží byly později postaveny dvě budovy jako kasárny vlakového mužstva a kanceláře. Tyto budovy stojí dodnes.
č. 540, ubytovna vlakového mužstva
1889 Erhard Bibus, strojvedoucí při železné dráze ve Veselí (syn Mořice Bibuse, soukeníka z Lanškrouna), manželka Emilie (dcera Antonina Wolrába, kupce s obilím ve Spořicích), dcera Augusta (*1893, oddána 1920 s Janem Papouškem), syn Karel *1894
1889 František Rabel, strojvedoucí při státní dráze ve Veselí (syn Zuzany Rabel z Polami), manželka Anna (dcera Jana Říhy v Přívozi), dcera Alžběta (*1889, oddána 1913 a 1934)
1890 Adolf Röhlich, strojvedoucí při státní dráze ve Veselí (syn Adolfa R. stolaře ze Stenberku), manželka Antonie , syn Rudolf (*1890, oddán 1917 s Marií Chmelíčkovou)
1894 František Chvála, strojvedoucí na dráze ve Veselí (syn Anežky od Vojtěcha Chvály z Kunžaku), manželka Anna (dcera Antonína Jedelského, učitele z Hodolan), syn Karel (*1894 +1895)
1896 Erhard Bibus *1857 (syn Mořice B. z Lanškrouna), strojvedoucí na státní dráze, manželka Augusta *1860 (dcera Viléma Simona, pokrývačského mistra z Lanškrouna), syn Erhard (*1896, oddán 1937 v Novosedlicích)
1897 Josef Gröger (*1856), strojvůdce z Jáchymova, manželka Anna (*1865, roz. Teiko z Jáchymova), dcera Berta (*1897)
1905 Alfréd Buček (*1871 +13.10.1909 u Popovic), strojvedoucí, manželka Anna *1877 (dcera Jana Lacka, šafáře ve Dvoře a Anny Lípové), dcera Anna (*1905, oddaná 1924 s Josefem Kakáčem)
1910 Karel Kügerl (*1852), inspektor drah a přednosta
1911 František Houdek, přednosta stanice
20 strojvůdců: František Bischof, Josef Roulínek, František Chvála, František Pešák, Frantiček Nowák, Adolf Titmann, Josef Zálešák, Josef Šantrůček, Václav Malý, František Chmela, Václav Uhlíř, Antonín Obrdlík, Adolf Pavlík, Václav Stehlík, František Pirkl, Antonín Zálešák, Otokar Odehnal, František Leitgeb, Ludvík Beneš, Matěj Krška.
1921 Nové č. 701, ubytovna vlakového mužstva
a) Otmar Sýkora (*1880, Rakovník), rada státních drah, manželka Julie (*1891), dcera Helena (*1911)
b) Karel Polák (*1880, Blansko), strojník, manželka Jana (*1881), synovec Karel Bartoněk (*1913)
Vzácný je pohled na staré nádraží od ulice Komenské. Přístřešek vlevo, zřejmě bufet.
Vítání presidenta Beneše (foto Ludvík Žák, 1936)
Z veselského nádraží startovali do světa horňáčtí muzikanti (zde v čele Jan Ňorek)
V lednu 1949 byly zahájeny práce na stavbě nového nádraží podle plánů Ing. Josefa Šolce. Dne 20. ledna 1951 byla nová staniční budova předána veřejnosti. K bourání staré budovy nádraží dochází v dubnu 1951.